Het is momenteel Do Okt 19, 2017 11:47 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]




 Pagina 10 van 10 [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10
Auteur Bericht
 Titel: Re: VW Polo classic (sedan) 1984
BerichtGeplaatst: Di Feb 24, 2015 9:21 am 

Geregistreerd: Ma Okt 22, 2007 5:40 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Regio Utreg
TRDennis schreef:
van het voorjaar het circuit weer op? :D

Zal toch wel 8)
Alleen niet met deze, voor 't circuit heb ik een ander hok



_________________
VW Type 86 & 86c (1974 t/m 1994): Polo 1 t/m 2f, Derby en Audi 50
Offline
 Profiel  
 
 Titel: Re: VW Polo classic (sedan) 1984
BerichtGeplaatst: Di Mrt 03, 2015 5:07 pm 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: Ma Feb 09, 2015 3:47 pm
Berichten: 10
Nou, 1 maart is ondertussen geweest ;) Auto weer van stal?


Offline
 Profiel  
 
 Titel: Re: VW Polo classic (sedan) 1984
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 04, 2015 12:33 am 

Geregistreerd: Ma Okt 22, 2007 5:40 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Regio Utreg
Jazeker, zondagmorgen aan 't toeren geweest en auto's gewisseld.
Helaas staat ie momenteel bij m'n ouders op de oprit, omdat ik zondagavond
gelijk maar de auto van 1 van m'n zussen meegenomen heb ivm onderhoud & apk.
Maar goed: denk dat de eerste 100 km alweer een feit zijn => rijdt zo leuk die ouwe zooi 8)



_________________
VW Type 86 & 86c (1974 t/m 1994): Polo 1 t/m 2f, Derby en Audi 50
Offline
 Profiel  
 
 Titel: Re: VW Polo classic (sedan) 1984
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 04, 2015 1:08 pm 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: Ma Feb 09, 2015 3:47 pm
Berichten: 10
Haha, lekker bezig hoor! :D


Offline
 Profiel  
 
 Titel: Re: VW Polo classic (sedan) 1984
BerichtGeplaatst: Do Aug 18, 2016 7:22 pm 

Geregistreerd: Ma Okt 22, 2007 5:40 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Regio Utreg
'D-Day' vandaag: aangezien de daily sinds kort een trekhaak heeft, is deze Polo beetje overbodig geworden,
maar aan de andere kant kan ik nog geen afscheid nemen van 't beestje, dus toch maar es kijken
of ie een beetje vlot de apk doorkomt.
Keihard afgekeurd op een wiellager rechtsvoor :oops:
Normaal rij ik met de ATS classic velgen eronder, waarvan de achterbanden cuppen als een malle,
lees: pleurisherrie in de auto, dus wiellager nooit gehoord..... Paar dagen terug zwembandjes eronder geknoopt
(anders komt ie de brug niet op), maar niet mee gereden tot vanochtend richting apk-boer *kak*.
Rest van de auto niks gevonden voor de apk, tsja.... wat te doen?
Om die reden slopen is ook zowat, dus wiellager scoren, klussen en door
Boel tijd verspeeld op jacht naar een wiellager, toch maar besteld, zou om 14:30 uur binnen zijn, dat werd 15:15
Uiteindelijk werd 't nieuwe wiellager om 15:30 uur erin geperst, vlug naar huis om de boel te monteren
en was ik om 16:15 uur terug met een rijdende Polo
Afmelden en hoppa: apk geldig t/m 17-10-2018
Afbeelding



_________________
VW Type 86 & 86c (1974 t/m 1994): Polo 1 t/m 2f, Derby en Audi 50
Offline
 Profiel  
 
 Titel: Re: VW Polo classic (sedan) 1984
BerichtGeplaatst: Vr Aug 19, 2016 12:01 pm 
Site Admin
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: Zo Jan 21, 2007 8:45 pm
Berichten: 3642
Woonplaats: Lampegat
blijft wel een geinig ding toch voor erbij?



_________________
Onderdelen te koop op marktplaats
Wagenpark:
1968 Mercedes W114 280E, 1980 VW Derby CLS,
1997 Mercedes W210 E420 (daily)
Suzuki GS500 E
Offline
 Profiel  
 
 Titel: Re: VW Polo classic (sedan) 1984
BerichtGeplaatst: Za Aug 20, 2016 9:41 am 

Geregistreerd: Ma Okt 22, 2007 5:40 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Regio Utreg
Trekhaak was altijd een goed argument en qua vaste lasten geen duur ding voor erbij,
maar deze is te slecht voor een 'bewaar-exemplaar' en ik kan ze niet allemaal redden :D
Evengoed nu wel weer 2 jaar apk => voorlopig nog even plezier van hebben.

Tijdje terug na een wilde rit ging 't acculampje branden: dynamo deed niet meer laden.
Bleek er in de dynamo een draadje losgekomen te zijn, waarschijnlijk door de hoge toerentallen :mrgreen:
Gelukkig nog een nieuwe dynamo liggen, alleen bedoeld voor een andere VAG (andere montage):
binnenwerk overgezet en de dynamo is weer fris&fruitig :lol:



_________________
VW Type 86 & 86c (1974 t/m 1994): Polo 1 t/m 2f, Derby en Audi 50
Offline
 Profiel  
 
 Titel: Re: VW Polo classic (sedan) 1984
BerichtGeplaatst: Za Sep 23, 2017 9:33 pm 

Geregistreerd: Ma Okt 22, 2007 5:40 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Regio Utreg
Vandaag clubdagje @ Speedcentre in Geldermalsen.
De 1.4 16v poept er een leuke 120pk & 150Nm uit 8)
Afbeelding
https://youtu.be/ZIgXlTXUTQA


Laatst gewijzigd door Sjon op Di Okt 03, 2017 1:39 pm, in totaal 1 keer gewijzigd.


_________________
VW Type 86 & 86c (1974 t/m 1994): Polo 1 t/m 2f, Derby en Audi 50
Offline
 Profiel  
 
 Titel: Re: VW Polo classic (sedan) 1984
BerichtGeplaatst: Di Okt 03, 2017 9:02 am 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: Zo Feb 18, 2007 10:24 pm
Berichten: 1452
Woonplaats: Rotterdam
Das een lekker pittig 1.4tje, netjes!


Offline
 Profiel  
 
 Titel: Re: VW Polo classic (sedan) 1984
BerichtGeplaatst: Di Okt 03, 2017 1:57 pm 
Gebruikers-avatar

Geregistreerd: Zo Jan 21, 2007 8:58 pm
Berichten: 2461
120 pk en 8 a 900 kilo? Dat wil wel vooruit, lijkt me:)



_________________
2000 Toyota corolla ke30 1977 (verkocht)
2004 Toyota celica ta40 1978 (RIP)
2008 Volvo 245DL 1975 (projectje)
2010 Volvo 240GL 1989 (donor)
2013 Volvo 940 Polar 1995 (daily)
Offline
 Profiel  
 
 Titel: Re: VW Polo classic (sedan) 1984
BerichtGeplaatst: Di Okt 03, 2017 2:19 pm 

Geregistreerd: Ma Okt 22, 2007 5:40 pm
Berichten: 733
Woonplaats: Regio Utreg
Zojuist een tikfoutje verbeterd: koppel is 150Nm, want 15Nm is wel erg weinig :lol:

Was nu de derde keer dat dit blokje op de bank is geweest.
-2004: 111pk zonder oliedruk (don't ask....). 2005: 2x stuk gelopen, 1x lagerschade + 1x klep door zuiger (again: don't ask....)
-2006: 143pk met 244 graden nokkenassen & spaghetti-spruitstuk (en sindsdien blijft ie heel: niet geheel onbelangrijk :D )
-2017: 120pk met standaard nokkenassen & een GTI-uitlaatspruitstuk.
Standaard hebben deze blokjes 75 of 100pk: best grappig om te weten dat er zonder hele spannende goodies ook nog winst te behalen is.

721kg op kenteken, dit blokje zal iets zwaarder zijn als de standaard 1.3 8v (16v cilinderkop alleen al weegt 't dubbele tov 8v),
exacte gewicht weet ik niet, maar zal nog onder de 800 kg zijn, verwacht ik.
Icm kortere versnellingsbak en kleine bandjes voelde deze wel wat rapper aan als m'n daily 114pk G40 820kg, dat is bij deze bevestigd :mrgreen:



_________________
VW Type 86 & 86c (1974 t/m 1994): Polo 1 t/m 2f, Derby en Audi 50
Offline
 Profiel  
 
Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
 Pagina 10 van 10 [ 146 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast


U mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit forum
U mag geen reacties plaatsen op onderwerpen in dit forum
U mag uw berichten niet wijzigen in dit forum
U mag uw berichten niet verwijderen in dit forum

Zoeken naar:
Ga naar:  

cron