Het is momenteel Ma Jun 18, 2018 11:21 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 4 van 4 [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Auteur Bericht
 Titel: Re: 1997 Mercedes E420 Combi
BerichtGeplaatst: Ma Jan 08, 2018 4:04 pm 
Site Admin
Gebruikers-avatar

long time no updates..

bij 400.000km:

De elektronica blijft af en toe wel wat spoken (ESP melding ongeveer 1x per week, soms plots uitvallen bij afremmen of verrot stationair lopen 1x per week) maar dat schaar ik inmiddels gewoon onder zijn leeftijd en kuren. Ook met STAR computer (dealer uitlees apparatuur) is er helemaal niks te vinden. Zolang het niet erger wordt besteed ik er niet al te veel aandacht aan.

Vorig jaar is de uitlaat vervangen (net na de laatste update) en loopt nu een stuk lekkerder (kat zat flink verstopt) ook gelijk een extra lambda moer in laten lassen, wellicht is met een wideband lambda het uitvallen op te sporen.

Verder nog de camber arm achter vervangen door een verstelbare met polybushes, de rest van de ophanging was nog in redelijke staat maar kreeg de uitlijning niet helemaal perfect naar mijn zin. Ook de rubbers van de achterbrug moeten nog worden vervangen en zullen binnenkort worden vernieuwd. ben in ieder geval nu al af van het spoorzoeken van de auto zodra er iets van langsgroeven in de weg zitten.
Afbeelding

Bij 415.000km:
De schermranden na lange tijd weer eens uitgekrabt (wat blijft daar toch altijd een troep in hangen...) en geconstateerd dat een beetje laswerk niet overbodig is, gelukkig zitten er binnenkuipen in en met een beetje hammerite is het ergste er weer voor even vanaf
Afbeelding
en met contrastvloeistof is het operatievlak beter zichtbaar :'(
Afbeelding

Vakantietijd, dus naar zuid Frankrijk, helaas kom je er dan net voor vertrek achter dat de al niet meer al te beste voorbandjes inmiddels echt niet meer kunnen, snel de reeds klaarliggende nieuwe banden erom gedraaid (helaas niet gebalanceerd, daar had niemand meer tijd voor) en vertrokken.
Afbeelding

LPG is ook in Frankrijk goed te krijgen maar schreeuwend duur (0,75/l), dus net voor de Franse grens nog een keer afgevuld met Belgisch goud (0,36 per liter) en door over de peage. Had de lichte trilling aan de achterzijde niet aanwezig geweest dan was het haast rustgevend om al onderweg te zijn. Door naar de Pyreneen, waar het huisje (en de garage voor madam) wachtte.

Afbeelding
Doordat ik net voor vertrek lekker onoplettend het parkeervak was uitgedraaid bij ons voor de deur viel het niemand op dat we niet Frans waren, elk nadeel heb ze voordeel :$ . Nu nog iets meer reden om de schermen toch maar te vervangen...

Afbeelding

Heerlijk over de bergweggetjes gecrosst en de nodige versnaperingen in Andorra ingeslagen (drank, sigaretten, je kent het wel), hier een mooi plaatje bij Chateau peyrepetruse na een daguitstapje naar een nabijgelegen zwemkloof.

Afbeelding

Het verbruik in de bergen liep lekker op, vooral in contrast met de heenreis over de peage..

Afbeelding

En een weekje later weer naar huis toe, 12 uurtjes cruise control op de peage, heerlijk ontspannen thuiskomen dus.

Toen mijn bestelde extensie pack opgehaald, naast ongeveer 2m3 aan rotzooi in de kofferbak kan er nu nog veel meer mee!

Afbeelding

Gelijk van het weekend maar ff de Derby auto naar een bevriend lasser brengen (in de UK) en een saab 9-3 ophalen en nog even naar retrorides gathering in Birmingham.
Afbeelding

Bij 430.000km:
De 420 vorige week voor de APK weggebracht en afgekeurd op CO, dit is alleen met een nieuwe KAT op te lossen, in de afstelling is dit niet meer te halen. Aangezien de rest er ook al niet meer al te fris bij stond is toch de keuze gemaakt om m te slopen, maar het blok gaat zeker terug komen in iets anders. De 420 staat nu geschorst met inmiddels 432.000km op de teller.

Er is inmiddels een vervanger opgesnort in de vorm van een S202 180 automaat met 230.000km in nette staat (op een paar roestige schermrandjes na). Uiteraard hele andere koek qua vermogen maar ook qua kosten, alleen de wb en verzekering scheelt al 100€ per maand en qua brandstofkosten maakt het mekaar niet veel (180 heeft (nog geen) geen LPG). (nieuw topic komt eraan!)
Afbeelding

Ook staat er een S202 180 in de garage, die ik tijdens mijn zoektocht naar een vervanger tegen kwam en door zijn prijs niet kon laten staan, dit is echter een LPG auto met 428.000km op de teller en dus aan alle kanten niet zo fris meer. Wellicht dat ik daar het 420 blok in hang, of dat ie ooit nog eens in de W114 terecht komt. Die laatste staat in de opslag en dus niet meer in de weg in de garage, komt ooit wel weer een keer.

1997 Mercedes W210 E420 (daily)
Suzuki GS500 E
 Profiel  

Titel: Re: 1997 Mercedes E420 Combi
BerichtGeplaatst: Di Mrt 20, 2018 9:50 am 

Das wel luxe, dat je de auto's laat poetsen door Dirk :wink:

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
 Pagina 4 van 4 [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]