Het is momenteel Zo Sep 23, 2018 4:39 pm

Alle tijden zijn UTC + 1 uur [ Zomertijd ]

Pagina 1 van 1 [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Circuitbak voor een paar knaken
BerichtGeplaatst: Di Nov 15, 2016 12:29 pm 
Gebruikers-avatar

Heren autokenners met goede smaak,

Afgelopen zaterdag heb ik weer eens een vrij rijden dagje gedaan, dit keer met een gestripte Volvo 960, die ik als zijnde sloopauto voor het equivalent van een paar kratjes bier had gekocht. Maar aangezien ie nog APK had heb ik 'm mooi nog even kunnen aftrappen op zandvoort.. (wat best goed ging, ik heb hem niet in de tarzan geparkeerd en hij is niet ontploft. Wel 3 liter olie verbruikt, maar dat vond ik minder interessant aangezien het me om de handbak ging :p).
Zondag hebben we die volvosaurus uit elkaar getrokken omdat de apk overmorgen toch al zou verlopen.

Maar 10 december gaan we weer vrij rijden, en nu heb ik een probleem. De Caddy is ingeruild op een S60, waarvan ik denk dat die op een circuit heel saai zal zijn en stuk gaat. En de BMW wacht op een nieuwe motor, die niet binnen een paar weken ingebouwd zal zijn.
Dus ik dacht erover om weer zo'n sloper te kopen voor een paar knaken (wel met apk, geen zin in uren beunen). Gewoon, omdat het kan..

Ik had al een e36 compact gevonden met crisismotor (316), die vind ik vooral leuk omdat ie dwars kan. Maar misschien hebben jullie nog wel meer creatieve ideeen? Budget 6 a 700 euro, wel met apk..

En het mag geen Starlet 1.0 zijn :P

Profiel  

Titel: Re: Circuitbak voor een paar knaken
BerichtGeplaatst: Di Nov 15, 2016 2:27 pm 
Site Admin
Gebruikers-avatar

http://ww3.autoscout24.nl/classified/299582608

http://ww3.autoscout24.nl/classified/293433291

zoiets bedoel je?

1997 Mercedes W210 E420 (daily)
Suzuki GS500 E
 Profiel  

BerichtGeplaatst: Di Nov 15, 2016 7:58 pm 
Gebruikers-avatar

Ik zou zeggen... Volvo S60 !

Ik begrijp heel goed als je het niet doet, en je hebt gelijk er is een groot risico dat dingen stuk gaan. Maar, een andere auto + 2 weken verzekering en wegenbelasting kost je pak hem beet 800€ en 3 uur (ophalen, er even omheen lopen, verzekering afsluiten, een uur is snel besteed). Verkoop je de auto na afloop (in onderdelen) dan wordt het minder duur maar kost het meer tijd. De Volvo het circuit op rijden kost je niets. En gaat hij stuk voor minder als 800€ en 3 uur werk dan heb je nog steeds niets verloren. En saai, ja een Volvo 960 is ook geen circuit auto...

BerichtGeplaatst: Wo Nov 16, 2016 12:17 am 

http://www.autowereld.nl/bmw/3-serie/31 ... tails.html

Ff koppeling wisselen?
http://www.speurders.nl/overzicht/autos ... 49842.html

Profiel  

BerichtGeplaatst: Do Nov 17, 2016 8:57 am 
Gebruikers-avatar

Siert schreef:
Ik zou zeggen... Volvo S60 !

Ik begrijp heel goed als je het niet doet, en je hebt gelijk er is een groot risico dat dingen stuk gaan. Maar, een andere auto + 2 weken verzekering en wegenbelasting kost je pak hem beet 800€ en 3 uur (ophalen, er even omheen lopen, verzekering afsluiten, een uur is snel besteed). Verkoop je de auto na afloop (in onderdelen) dan wordt het minder duur maar kost het meer tijd. De Volvo het circuit op rijden kost je niets. En gaat hij stuk voor minder als 800€ en 3 uur werk dan heb je nog steeds niets verloren. En saai, ja een Volvo 960 is ook geen circuit auto...

Waarom doe je nou zo verstandig? :P

Die 960 vond ik erg leuk omdat ie RWD was en een handbak had. O ja, en redelijk goede remmen.. Remmen kan die S60 ook wel, maar voor de rest is het een FWD automaat met een turboloze 2.4, daar beleef ik weinig lol aan op een circuit.
De Caddy was ook FWD en automaat, maar die maakte dat weer goed met veel vermogen. Al had ik het na 1 heat op zandvoort wel weer gezien met dat ding :P

@Berend, die mercedes lijkt me wel een grappig ding! Is die ook 4x100? (dan kunnen mn slicks eronder). Is zoiets ook weer te verkopen als ik er klaar mee ben..?

@Goudelut, die had ik ook gezien ja! Op zich wel interessant met dat leer erin, dat brengt ook weer geld op :P Maar hij is wel een beetje vreemd, in de zin dat het de enige 318iS te koop is voor zo weinig geld..
Met Saabs op zandvoort heb ik dan weer slechte ervaringen (kuch, remmen, tarzanbocht, kuch :P)

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2016 12:43 am 

Rondjes rijden in stijl... :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2016 1:41 pm 
Site Admin
Gebruikers-avatar

Baurist schreef:
@Berend, die mercedes lijkt me wel een grappig ding! Is die ook 4x100? (dan kunnen mn slicks eronder). Is zoiets ook weer te verkopen als ik er klaar mee ben..?

verkopen van een ex-circuitbak in 1 geheel is altijd lastig maar onderdelen zijn goed verkoopbaar

steek is 5x112 helaas, alleen mercedes wielen passen want het naafgat van vw wielen is afwijkend, en mercedes velgen kosten 3 keer niks op marktplaats. (Heb denk ik nog wel een setje liggen voor je)

upgrades aan de remmen zijn eenvoudig, remmerij van een E klasse of een 6 cylinder gaat er zo onder

geen interesse in een bepaalde zwarte mercedes met een 3,2 liter + handbak zeker?

1997 Mercedes W210 E420 (daily)
Suzuki GS500 E
 Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2016 3:29 pm 
Gebruikers-avatar

berendd schreef:
..geen interesse in een bepaalde zwarte mercedes met een 3,2 liter + handbak zeker?

Als d'r gele platen op zitten en ik er een groen pasje bij krijg wel hoor.. :wink:

O ja: LOL@ lancia :mrgreen:
Dat is trouwens voor 't eerst dat ik zon ding met lederen interieur zie, in plaats van die rare pluisstof. Hmm. Ja, ik weet niet hoor, italiaans en mijn geluk..

Profiel  

BerichtGeplaatst: Vr Nov 18, 2016 11:57 pm 

http://ww3.autoscout24.nl/classified/29 ... AF-SM-TL-S

Profiel  

BerichtGeplaatst: Za Nov 19, 2016 7:47 am 
Gebruikers-avatar

die gaat wel door voor de crappy foto award :P

Profiel  

Berichten weergeven van de afgelopen:  Sorteer op  
 Pagina 1 van 1 [ 10 berichten ]